tiistai 26. elokuuta 2014

Ronaldon jäljillä ja piknikkailua

6.8. keskiviikko

Calle Hortalezalta löytyi aamupala tänäkin aamuna. Lähes hotellin vieressä on pieni leipomo, josta hain croissanteja.
Jätticroissujen jälkeen oli edessä lähtö Estadio Santiago Bernabeulle, joka siis on Real Madridin kotistadion. Lippu sisään maksoi 19e ja se sisälsi omatoimisen kierroksen kohteessa. Täälläkin oli selkeät opasteet ja selkeä kulkusuunta. Omatoimisenakin kierros kesti noin kaksi tuntia. Ensimmäisenä kävimme katsomassa panoraamanäkymän stadionille. Stadion vetää reilut 80 000 katsojaa, joten se on valtava. Kierroksen aikana sai nähdä joukkueen voittamat pokaalit sekä videoita eri aikakausilta. Reitti kulki myös kentän nurmenlaitaa ja vaihtopenkkejä sai käydä itsekin kokeilemassa. Valitettavasti pukuhuoneista sai esitteen kuvasta huolimatta nähdä vain vierasjoukkueen pukuhuoneen.

Croissantit sai mukaan kauniisti pakattuna.

Estadio Santiago Bernabeau panoramanäköpaikalta.

Stadionin pokaaleja.

Uusi stadion suunnitteilla.

Stadionkierroksen jälkeen nälkä jo kurnikin, joten palasimme metrolla takaisinpäin Tribunalin asemalle. Löysimme mukavan pikkuaukion, jolla oli useita ruokapaikkoja. Aukio oli Correra Alta de San Pablon ja D. Felipen kulmauksessa. Vaihtoehtoja löytyi edullisista pizzasliceista Suomen hinnoissa oleviin sushiannoksiin. Tällä kertaa päädyimme Maki -nimisen ravintolan sushiasetelmaan. Loppujen lopuksi tämäkään herkuttelu ei juomien kanssa tullut kovin kalliiksi, sillä pari olutta, punaviini ja 10kpl boksi sushia maksoi noin 17e.

Makin sushilounas.

Halusimme myös nauttia keleistä ja lähdimme piknikille. Menimme metrolla Argüellesin asemalle, josta kävelimme puistoon, josta lähti Teleférico joen toiselle puolelle Casa de Campolle. Teleferico on köysirata. Matka kesti reilun kymmenen minuuttia, eikä se sisällä huikeita korkeuseroja. Viimeinen teleférico takaisin lähti klo 21 ja onnistuimme juuri missaamaan sen. Saimme ohjeet kävellä kukkulalta lähimmälle metroasemalle (Lago).

Näkymää teleféricosta.

Näkymä vuorille ja nakkisormet :)

Piknik paikka oli aika karua luontoa, mutta sieltä oli näkymät Madridin keskustaan päin.

Paluu-teleféricon missattua tuli nähtyä erilaista Madridia kukkulalta laskeutuessa.